İŞÇİLER ÖLÜYOR, YANDAŞLAR BÜYÜYOR

Dün Cengiz-Kolin-Limak ortaklığının üstlendiği Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nde bir viyadüğün çökmesi sonucu 3 işçi kardeşimiz yaşamını yitirdi.

Üzgün ve öfkeliyiz ama şaşırmıyoruz.

Bu can kayıpları iktidarın gözbebeği Cengiz-Kolin-Limak üçlüsünün ne yazık ki ilk vukuatı değil. Kayıtlara yansıyabildiği kadarıyla farklı zamanlarda, farklı projelerde, farklı sektörlerde 100’e yakın işçinin ölümüne sebep oldu bu ortaklık. Burada bir kaza ya da bir şanssızlık değil sistematik hale gelmiş iş cinayetleriyle karşı karşıyayız.

İşçi ölümlerinin nedenleri çok olsa da hepsinin gelip bağlandığı yer, Cengiz-Limak-Kolin üçlüsünün ve diğer tüm patronların kârlarını arttırma hırsıdır.

Yıllardır kendilerine peşkeş çekilen neredeyse bütün devlet ihaleleriyle semiren bu ortaklık insan yaşamını hiçe saymaktadır. Üstelik yetkililer de görevlerini yerine getirmemekte, ne Ulaştırma Bakanlığı ne de Çalışma Bakanlığı gerekli denetimleri yapmaktadır.

Ne tesadüftür ki bugünün Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Kuzey Marmara Otoyolu inşaat ortaklığının eski Genel Müdürü’dür ve ortaklığın “Sağlık ve Güvenlik Politikası” belgesinin altında kendisinin imzası vardır.

Hem projenin eski Müdürü hem de Ulaştırma Bakanı olarak Mehmet Cahit Turhan’a soruyoruz:

Görevi süresince “sıfır iş kazası”na ulaşmak için hangi adımları atmıştır? Olası risklere karşı hangi önlemleri almıştır? Bugüne kadar Marmara otoyolu inşaatında gerçekleşen bildiğimiz en az 8 iş cinayeti için Cengiz-Limak-Kolin ortaklığına hangi yaptırımları uygulamıştır?

Bakan da, Cengiz-Limak-Kolin şirketleri de iş cinayetlerinde yaşamını yitiren kardeşlerimizin hesabını vermeli, bu kirli düzenin hamisi Saray Rejimi işçilerin elleriyle yıkılmalıdır.